21 May, 2008

Mengapa Barat Menjajah Melayu

Kuasa Barat sudah tidak dapat menguasai Jalan Sutera yang panjang dari Eropah ke China dan Nusantara yang kaya dengan rempah, sutera dan sumber asli, yang kebanyakannya dikuasai oleh golongan Muslimin. Maka syarikat anjuran Yahudi telah membiayai Eropah untuk mengharungi jalan alternatif menerusi lautan Atlantik sehingga Lautan Hindi dan seterusnya melepasi Lautan China Selatan.

Sepanjang Jalan Sutera di darat, terdapat begitu banyak kaum muslimin, dari Turki, ke Afghan, ke Uzbek, ke Sinkiang, semuanya kuat-kuat Islam mereka dan mereka berdagang jua dan tinggalkan untuk Barat harga tinggi kerana mereka duduk di penghujung jalan Barat dan bukan di tengah atau di Timur.

Jalan laut dengan susah payah mereka melepasi Cape of Good Hope di Afrika Selatan dan kemudiannya di Goa, India dan akhirnya kapal pertama dari Portugese sampai ke Melaka. Tentu sekali mereka yang datang dengan meriam dan topis besi mudah mengalahkan Melayu yang menghunus keris dan berselendang. Kesultanan Melaka pun akhiri riwayat di sana sampai sekarang.
Kepada Barat , Tanah Melayu ini hanya merupakan jambatan mereka menuju China dan akhirnya British dapat memalukan China dengan mencandukan rakyatnya dan merampas Hongkong dan Macau (oleh Portugis). Kini kedua-dua maruah China itu sudah dikembalikan melainkan Taiwan yang masih degil memihak ke Amerika Syarikat.

Di Nusantara ini kuasa-kuasa Barat menjamah tubuh badan muslimin dengan rakus dan mengeluarkan segala mutiara dan khazanah isinya sehingga selepas 400 tahun boleh dikatakan penjajah berjaya menperkayakan diri mereka dan kita tertinggal lesu dan lemah tanpa sehelai kain menutup maruah lagi. Kita tidak mengakui dapat menjadi secerdik mereka. Kita ditanam dengan fahaman pesimis, fatalis dan defeatis sehingga perlawanan Thomas Cup baru ini saya masih menonton kelemahan jiwa dalam sanubari psiki kaum kita.

Barat walaupun memberikan kemerdekaan kepada kita hanyalah pada kertas sahaja dan tidak sebenar-benarnya melepaskan tangan atau campurtangan atau sembunyitangan dalam segala urusan eko-politik kita terutamanya dari segi kewangan dan perdagangan. Mereka memaksa semua negara menandatangani perjanjian yang berat sebelah dengan bertopengkan WTO dan PBB.

Sesiapa yang menentang mereka akan dijatuhkan. Mereka akan membiayai boneka baru untuk menjatuhkan. Mereka sogok macam-macam yang halus-halus dan mereka menguasai segala jentera dunia termasuk kawalan harga barangan keperluan menerusi permainan konglomerat dan konsurtium mereka. Jenama mereka masyur dan dipercayai oleh dunia terutama umat Islam seperti Coca-Cola, MacDonalds, Nestle, KPMG dan IBM. Mereka yang menentukan takrif dan taraf kita, samada kita ini diberi hak atau tidak.

Mahathir merupakan pemimpin muslim moden yang pertama mempersoalkan semua ini dan erti kemerdekaan. Beliau mungkin ada darah mamak yang banyak pandai cari peluang dan raut untung, tetapi perangai ini menguntungkan kita senegara dan umat Islam sedunia dan dunia ketiga sejagat. Jika ada Cina tongsang yang pandai lagi kikis balik barat itu maka kita harus angkat dia jadi PM.

Saya ini tidak boleh kerana terlalu baik hati dan mudah tersinggung kata. Orang macam Pak Lah pun tak boleh. Kena ada bangsa yang ada campuran DNA mamak atau Cina.

Sekarang Barat makin parah dan makin bernafsu memandang Mahathir hampir-hampir menyatukan beberapa perkara seperti dasar mereka pecah dan perintah dengan memperlagakan Singapura dengan kita sebagai satu kuasa besar dan mengancam. Jambatan Bengkok yang dirancang oleh Mahathir merupakan langkah terbijak untuk membuka Selat Tebrau kepada laluan kapal dagang tanpa bersinggah di Singapura.

Rancangan MSC merupakan bandar baru yang boleh menggantikan kehebatan projek Singapore One, tetapi sayangnya menterinya dulu tidak meninjau strategi sehingga habis, tetapi lebih suka meninjau punggung sehingga habis.

Mahathir tidak menggunakan kedudukannya untuk mencari wanita, bersikap sombong maupun menunjuk-nunjuk, walaupun begitu ramai yang dengki dengannya dan menawarkannya macam-macam. Tetapi tidak boleh dibayang Mahathir sedemikian rupa. Ramai ahli kabinet lain boleh. Ramai orang kepercayaan Mahathir apabila diberi jawatan lupa pula perjuangan.

Perjuangan yang belum berakhir hendaklah kembali kepada pangkalnya, iaitu perjuangan menentang penjajahan yang masih berterusan sehingga kini. Kuasa barat mencari jalan memasuki semua wilayah yang ia belum menduduki atau memasuki seperti Myanmar, Korea Utara, Syria dan Iran. Kini tidak tinggal banyak untuk Zionis untuk mendabik dada yang mereka itu lebih berkuasa dari Allah, yang sudah melaknat mereka kerana memperdagangkan ilmu wahyu Allah malah berani menukar kataNya.


Allah adalah pragmatis kerana memberikan hak dan amanah kepada kita berserta ilmu fikir untuk menyelesaikan cabaran ini. Allah menguji kita. Tetapi Allah bukan bermain-main dengan kita. Ayat Allah jelas,

"Kami tidak mencipta segala ini untuk sukan... Kami cipta dengan Kebenaran".

Kita rakyat di sini perlu sedar tentang suasana alam dan politiknya yang sebenar. Ini adalah sejarah Islam. Tiada yang selain darinya. Dengan tamatnya perjuangan ini, maka kiamatlah dunia. Tanda-tandanya sudah jelas. Allah bertanya kepada kita mengenai kita, bukan kita bagi pihak lain.

What have you done? What are you in this world? What is your excuse? Tolong check balik segala hujah minda kita sebagai rehearsal depan Allah nanti. Saya boleh jawab,

"Saya sudah beri amaran tentang bagaimana Islam asalnya bukan ini, dan saya sudah beri keterangan tentang bagaimana saya mengamalkannya. Hukumlah saya atas amalan saya dan bukan amalan orang lain. Sesungguhnya saya tunduk hanya kepada ilmu yang Engkau kurniakan yang fitrah, yang tertulis - mengajar saya insan dengan Pena, mengajar apa yang saya tidak ketahui".

2 comments:

Kamal said...

Assalamualaikum...this is a testimony of the 'tidak apa' attitude of DNA Melayu...but I know 'tidak apa' externally.....inside, internally...DNA Melayu dendam, gossip, tak senang tengok DNA lain senang, budaya asalkan ada..etc etc...Betul if we do not plan, we are part of other people plan....Bukankah our goal to be the best that we can be as per the Infinite Intelligent has meant it to be?

Redhuan D. Oon said...

wasalam! ah... i learnt a new phrase today,

"You either plan, or you become part of someone else' plan".

toceh lohsai.